Էմբարգոն կփոխի ԵՄ-ի դիզելային երթուղին. Թուրքիայի դերը շատ նշանակալի է
Սպասվում է, որ էմբարգոն, որը ԵՄ-ն կսահմանի Ռուսաստանից ներկրվող դիզելային վառելիքի վրա, էական փոփոխություններ կառաջացնի համաշխարհային դիզելային երթուղիներում։ Ակնկալվում է, որ Թուրքիան նույնպես շատ կարևոր դեր կունենա այս ոլորտում։ Մանրամասները ներկայացնում է թուրքական Akşam-ը։
Էմբարգոն, որը ԵՄ-ն կսկսի կիրառել Ռուսաստանից ներկրվող դիզելային վառելիքի վրա փետրվարի 5-ից, ակնկալվում է, որ կարճաժամկետ խոչընդոտներ կբերի և զգալի փոփոխություններ կառաջացնի համաշխարհային դիզելային երթուղիներում։ Նշվում է, որ ԵՄ-ը կփորձի դիզելային վառելիք ներկրել հիմնականում Մերձավոր Արևելքից, Հնդկաստանից և ԱՄՆ-ից, իսկ Թուրքիան կարող է օգտագործել ռուսական դիզելային վառելիքը ներքին շուկայում և իր արտադրած դիզելն ավելի թանկ վաճառել ԵՄ-ին։
Դիզելը համաշխարհային տնտեսության համար ամենակարևոր վառելիքներից մեկն է, որն օգտագործվում է բեռնատարների, ավտոբուսների, նավերի և գնացքների մեջ և ամենակարևոր վառելիքը շինարարության, արտադրության և գյուղատնտեսական մեքենաների մեջ:
Նախորդ տարիների համեմատ բնական գազի գնի բարձրացումը հանգեցնում է որոշ տեղերում էլեկտրաէներգիայի արտադրության մեջ դիզվառելիքի օգտագործման։ Մինչ 2023 թվականին համաշխարհային էներգետիկ շուկաներում խցանումները կշարունակվեն, վերլուծաբանները կարծում են, որ դիզելային վառելիքի նոր խցան կարող է առաջանալ այլ երկրներում, որոնց վրա Եվրամիության էմբարգո է դրված Ռուսաստանից նավթամթերքի վրա: Այս իրավիճակը կարող է բերել նավթի շուկաների և պոմպի գների նոր թանկացումների, ինչպես նաև դիզելային վառելիքի համաշխարհային շուկայում երթուղիների վերագծման։ Որոշ վերլուծություններ ցույց են տալիս, որ Թուրքիան կարող է նաև ավելացնել դիզելային վառելիքի արտահանումը ԵՄ։
Եվրամիության երկրները փետրվարից պատրաստվում են էմբարգո սահմանել ոչ միայն ռուսական նավթի, այլև այնպիսի վառելիքի, ինչպիսին է վերամշակված դիզվառելիքը:
Ըստ Ekonomim.com-ի լուրերի՝ փորձագետները կարծում են, որ այս էմբարգոները կարող են պատճառ դառնալ, որ 2022 թվականին բնական գազի խցանման մեջ հայտնված միությունը 2023 թվականին դիզելային խցանման մեջ։ Հաճախորդներին ուղղված գրառման մեջ Bernstein-ի վերլուծաբաններն ասում են, որ փետրվարի 5-ից ռուսական նավթամթերքների նկատմամբ ԵՄ էմբարգոն ուժի մեջ մտնելուց հետո «դիզելային վառելիքի շուկաներում իրավիճակը կվատթարանա»:
Flex LNG-ի գործադիր տնօրեն Օյստեյն Կալեկլևը երեկ թվիթերում գրել է. «2022 թվականը Եվրոպայում գազի խցանման տարին էր: Ուշադրություն է հրավիրում այս մտահոգությունների վրա, թե արդյո՞ք 2023 թվականը նույնպես դիզվառելիքի խցանումն է լինելու»:
ԵՄ-ն այն տնտեսական տարածաշրջանն է, որն աշխարհում ամենաբարձր արտաքին կախվածությունն ունի դիզելային վառելիքից: Ամեն տարի մոտ 500 միլիոն բարել դիզելային նավ է գնում դեպի ԵՄ, իսկ Vortexa Ltd. ըստ տվյալների՝ սովորաբար այս դիզելի կեսը բեռնվում է ռուսական նավահանգիստներից։ ԵՄ-ն 2022 թվականին Ռուսաստանից ներմուծել է 220 միլիոն բարել դիզելային արտադրանք։ Ըստ Gulf News-ի լուրերի՝ Միությունը Ռուսաստանի փոխարեն պետք է գտնի 600 հազար բարել/օր դիզելային վառելիքի ներմուծում այլ աղբյուրներից, իսկ Ռուսաստանը պետք է նոր գնորդներ գտնի իր դիզվառելիքի համար։
Չնայած նոր երթուղիներ են գծվում, Energy Aspects խորհրդատվական ընկերությունը կարծում է, որ Ռուսաստանի դիզելային վառելիքի արտահանման միայն մեկ երրորդը կգտնի գնորդներ, մինչդեռ մնացած ծավալը չի հասնի համաշխարհային շուկա:
Փետրվարի 5-ից սկսվում է Ռուսաստանից ներկրվող վերամշակված արտադրանքի, օրինակ՝ դիզվառելիքի սահմանային գների կիրառումը։ Չնայած 2022 թվականին Ուկրաինայի պատերազմին, Ռուսաստանը շարունակում է մնալ ԵՄ և Մեծ Բրիտանիայի դիզվառելիքի ամենամեծ մատակարարը, հայտնում է Markets.com-ը: Սաուդյան Արաբիան, Հնդկաստանը, ԱՄՆ-ը, Արաբական Միացյալ Էմիրությունները միության և Մեծ Բրիտանիայի դիզվառելիքի մյուս հիմնական մատակարարներն են:
Bloomberg-ի վերլուծության համաձայն՝ միությունը կենտրոնանալու է Մերձավոր Արևելքից գնումների ավելացման վրա՝ պայմանավորված իր գտնվելու վայրով։
Վերլուծության մեջ Թուրքիան նույնպես դիտվում է որպես պոտենցիալ միջնորդ երկրներից մեկը, իսկ վերլուծության մեջ՝ «ԵՄ մաս չհանդիսացող Թուրքիան կարող է մեծ ծավալներով դիզել ներկրել Ռուսաստանից, նա արդեն դիզելային վառելիքի ներկրում ունի և կարող է օգտագործել. այն ներքին շուկայում: Դիզելային վառելիքը, որը նա արտադրում է իր իսկ նավթավերամշակման գործարաններում, ամենայն հավանականությամբ, ավելի շատ կհասնի ԵՄ, կարող է վաճառվել բարձր գներով»:
Ամերիկյան Exxon էներգետիկ ընկերությունն այս ամիս սկսել է աշխատել Տեխասի Բոմոնտ նավթավերամշակման գործարանի ընդլայնման ուղղությամբ՝ 2 միլիարդ դոլարի ներդրմամբ: Իրաքի Քարբալայի նավթավերամշակման գործարանը նույնպես արտադրություն է սկսում մարտին։ Սպասվում է, որ Քուվեյթի az-Zour նավթավերամշակման գործարանը կսկսի աշխատանքը երկրորդ եռամսյակում, որի վերամշակման հզորությունը կկազմի օրական 615,000 բարել: Գերմանիան վերջերս պայմանագիր է կնքել Արաբական Միացյալ Էմիրությունների ազգային նավթային ընկերության հետ:
Նշվում է, որ վերջին ամիսներին զարգացումներին զուգահեռ Չինաստանից դիզելային վառելիքի արտահանումը զգալիորեն աճել է։
«Չինաստանի քաղաքականությունը կրիտիկական է, և կա նավթավերամշակման գործարանի գերհզորություն»,-ասում է Wood Mackenzie Ltd. հետազոտությունների տնօրեն Մարկ Ուիլյամսը:
Ուիլյամսի խոսքով՝ Չինաստանը, որը նույնպես մեծացրել է վառելիքի արտահանման քվոտաները, առաջին կիսամյակում կարող է արտահանել 400 հազարից 600 հազար բարել դիզվառելիք։ Սակայն Չինաստանը մատակարարում է ոչ թե ուղղակիորեն ԵՄ-ին, այլ Ասիայի մյուս տարածաշրջաններին։ Այնուամենայնիվ, այս իրավիճակը կարող է մեղմել համաշխարհային դիզելային մատակարարումը և մեծացնել ԵՄ գնացող դիզելային վառելիքը։
Նշվում է, որ ԵՄ-ն, որը փորձում է անկախանալ ռուսական վառելիքից, ավելացնում է դիզելային վառելիքի ներկրումը Հնդկաստանից։ Հաղորդվում է, որ ավելացել է նաեւ դիզելային վառելիքի ներկրումը Սաուդյան Արաբիայից։ Ըստ Gulf News-ի լուրերի՝ Հնդկաստանը, որը չի մասնակցում Ռուսաստանի հում նավթի դեմ կիրառվող պատժամիջոցներին, ավելացնում է իր դիզելային մատակարարումները Միություն՝ վերամշակելով իր ստացած ռուսական նավթը։ Oilytics խորհրդատվական ընկերության հիմնադիր Քեշավ Լոհիան Gulf News-ին ասել է, որ պատժամիջոցները հսկայական լոգիստիկ մարտահրավեր կստեղծեն, սակայն շուկաները համեմատաբար ճկուն են՝ փոխելով երթուղին, այլ ոչ թե խուճապ կստեղծեն։